E-ticarette Gelir Modelleri Nelerdir?

E ticarette gelir elde etmek, yalnızca sanıldığı gibi bir ürünü satın alıp sonra o ürünü satmaktan ibaret değildir. E ticaret, gelir elde etmenin en karlı yoludur. Akla gelebilecek her türlü yöntem ile kazanç elde etmek de yine e ticaret ile mümkündür. E ticaret için var olan en yaygın gelir elde etme modelleri ise aşağıda verildiği gibidir.

1. Satış Modeli


Bilindiği üzere satış, her alanda gelir ele etmenin en kolay yoludur. Bir ürünü bir toptancıdan satın alan, ya da ürünün üretimini doğrudan üstlenen firmaların söz konusu ürünü kendi kurumsal siteleri üzerinden satmasına yani alıcı ile buluşturmasına “satış” denir. Satış yaparak elde edilen gelir modeline birden fazla sektör devini örnek göstermek mümkündür. Akla gelen dev markaların, giyim sektörünün önde gelenlerinin tamamının başvurdu gelir yöntemi de yine satıştır.  Satış yaparak e ticarette başarılı olmanın püf noktaları ise aşağıda verildiği gibidir.

E ticarette satış yaparak gelir elde etmenin ve satış oranını arttırmanın ilk yolu rakip analizinden geçmektedir. Satış yapacak olan firmanın önce rakip firmaların attıkları adımları, hangi adımlarda üst sıralara taşındıklarını analiz etmeli, buna göre adım atmalıdır.
E ticarette başarılı olmak isteyen kişiler satış yaptıkları ürünler için makul fiyatlar belirlemelilerdir. Fiyatların piyasanın çok üstünde olması müşterileri geri itecek, çok altında olması ise kalite konusunda tereddüte düşürecektir.
Satışları arttırarak en ticarette başarılı olmak isteyen firmalar, ürünlerin görsellerini net ve dikkat çekici bir şekilde internete aktarmalılardır. Görseller efektlerden ve ufak tefek dahi olsa shoplardan uzak olmalıdır.
E ticaret sitesinin tanıtımı yapılırken ekstra özen gösterilmelidir. Tabii ki hitap edilen hedef kitlenin istekleri, önerileri ve şikayetleri özellikle dikkate alınmalıdır ancak tanıtım dilinin ve görsellerinin her kesime hitap etmesine özellikle dikkat edilmelidir. Bunun temel nedeni hedef kitleyi arttırmak, daha geniş bir kesime hitap etmektir.
Her firmanın kendine has bir özelliği mutlaka vardır. Kimi güler yüzüyle, kimi doğal ürünleri ile kimi çok daha farklı yönleri ile ön plana çıkmaktadır. Tanıtım yapan, hedef kitlesini genişletmek isteyen firmaların söz konusu ayırt edici özelliklerini ön planda tutmaları ve özellikle dile getirmeleri oldukça önemlidir. Unutulmamalıdır ki, hedef kitle üzerinde kalıcı etki bırakmanın en kolay yolu farklı bir şeyler yapıldığını hissettirmektir.
“Krizi fırsata çevirmek” deyimi, her alanda geçerli olan bir deyimdir. Firmaya gelecek olumsuz yorumlar da en az olumlu olanlar kadar kıymetlidir. Bu iki açıdan açıklanabilecek bir durumdur. İlk olarak olumsuz yorumlar gerçekçiliğin en net göstergesidir. Olumsuz yorumları kaldırmayan, herhangi bir müdahalede ya da işlemde bulunmayan firma, diğer müşterilerin gözünde her zaman “dürüst” olan ve bu hususta gerekli güveni sağlayan bir firmadır. Olumsuz yorumları diğer açıdan önemli kılan unsuru firmanın tavrı oluşturmaktadır. Herhangi bir olumsuz yorum aldığında çözüm odaklı yaklaşan, kurumsal kimliğinden ve yardımsever yapısından uzaklaşmayan firma her zaman için diğerlerinden bir adım öndedir. Bu sebeple firma sahiplerinin olumsuz yorumlara, en az olumlu yorumlar kadar nezaket ve anlayış göstermeleri gereklidir.
Çoğu firmanın hatalı ya da yanlış ürün gönderiminde kargo ücretlerini alıcının sorumluluğuna yüklediği bilinmektedir. Oysa bu da e ticarette başarılı olmanın önündeki büyük engellerden biridir. Bu tür durumlarda firmanın olası masrafları üstlenmeleri, düşük hata yapma oranına sahip olduklarının ve bu hususta kendilerine güvendiklerinin en büyük göstergesidir.
Satışları arttırmanın ve dolayısıyla da online ticarette başarı elde etmenin bir diğer yolu, çeşitli sosyal medya platform ve mecralarında aktif olmaktan geçmektedir. Bu popüler mecraların başında Twitter, Facebook, İnstagram gibi platformların geldiğini söylemek mümkündür.
Satışları arttırmanın belki de en kolay ve önemli yolu, hızlı, kolay kullanımlı ve sorunsuz bir e ticaret sitesine sahip olmaktır. Daha önceki bölümlerde de bahsetmiş olunduğu gibi, kişileri alışverişten uzaklaştıran en büyük etken geç yüklenen ve kullanımı zor olan web siteleridir. Bu sebeple alıcıların ya da potansiyel alıcıların istedikleri eşyaları ya da hizmetleri kolay bulabilmeleri, buldukları esnada da kolay yükleyip satın alabilmeleri oldukça önemlidir.
Unutulmamalıdır ki, faaliyet gösterilen sektör ne olursa olsun, ayakta kalmanın en kolay yolu güncel olmaktan geçmektedir. Güncel olmayan, trendleri takip etmeyen, müşterilerin isteklerine göre şekillenmeyen ve kendini yenilemeyen her firma silinmeye mahkumdur. Bu sebeple sürekli gelişim ve yenilik her zaman, sanıldığından çok daha önemlidir.


2. Reklam Modeli


Reklam modeli, belki de gelir modellerinin en zahmetsizidir. Sitenin belirli bölgelerinin reklam verenlere kiralanarak gelir elde edilmesi işlemini kapsamaktadır. Ancak sitenin belirli bir bölgesinin kiralanması sonucu gelir elde edebilmek için mevcut sitenin belirli bir doğal trafik seviyesine sahip olması gereklidir. Yani söz konusu sitenin reklam verecek olan diğer firmalar için cezp edici bir kitlesinin olması oldukça önemlidir.

Reklam modeli ile gelir elde etme yöntemi için geleneksel model demek mümkündür. Çünkü mantık, televizyon reklamları ile hemen hemen aynıdır. Yani televizyonda herhangi bir dizi, film ya da başka bir şey izlerken ekranın altına yerleştirilen reklamlar ile siteye bağlantı, kenar bannerları ya da küçük pop-up şeklinde yerleştirilen reklamlar aynıdır. Yalnız arada şöyle bir fark vardır ki, sitelere eklenen reklamlardan tıklama başı gelir elde edilmektedir. Yani bu hususta söz konusu internet sitesinin mevcut bir ziyaretçi trafiğine sahip olması yeterli değildir. ayrıca bir dönüşüm oranının bulunması da gereklidir.

3. Satış Ortaklığı Modeli


Affiliate Marketing, diğer adı ile satış ortaklığı, e ticaret ile gelir elde etmenin bir diğer kolay ve masrafsız yoludur. Masrafsız denmesinin temel nedeni, herhangi bir birikim, stok gerektirmemesinden gelmektedir. Örneğin internet üzerinde kendi ürünlerini satmak isteyen kişilerin bir depoya, tedarikçiye, ürün stoku yapmak için yüklü miktarda birikime ihtiyacı vardır. Oysa satış ortaklığı gelir modeli için böyle bir durum söz konusu değildir. Affiliate marketing, bir firmanın ürün ya da hizmetlerinin başka bir firma tarafından tanıtılması ya da satılması sonucu “komisyon” geliri elde edilmesini kapsayan bir gelir modelidir. Yani bir firma, ana firmanın ürünleri ya da hizmetleri için kişiye özel sunmuş olduğu kodları kendi internet sitesine ya da diğer platformlardaki hesaplarına ekleyerek tanıtım ya da satış yapar. Yapmış olduğu bu tanıtım ya da satıştan ise belirli oranlarda gelir elde eder. Bahsi geçen “oran” için sabit bir sayı vermek mümkün değildir. Çünkü her firmanın belirlemiş olduğu farklı bir komisyon oranı vardır.

Affiliate Marketing Türleri Nelerdir?


Affiliate marketing için ele alınabilecek türler 3 tanedir. Bunlar aşağıda verildiği gibidir.

Satış Başına Ödeme (Pay Per Sale): Bu yöntem, satış ortaklığı almış olan firmanın yaptığı satışlardan komisyon almasını kapsamaktadır. Bir firmadan satış ortaklığı alan ve bunun sonucunda sitesine verilen kodu ekleyen firma, o koda tıklanarak yapılan her alışverişten belirli oranlarda gelir elde eder.


Tıklama Başına Ödeme (Pay Per Click): Bu program türü için satış ya da herhangi bir işlem yapmış olmak zorunluluğu yoktur. Sitedeki koda tıklayarak yönlendirilen kişi sayısı belirleyici rol oynamaktadır. Yani sitesine satış ortaklığı alan ve tıklama başı ödeme alacağı kararlaştırılan site sahibi, sitesinden yönlendirilen tıklama sayısı kadar ödeme alır.  


Yönlendirme Başı Ödeme (Pay Der Lead): Bu yöntem, form doldurma sonucu gelir elde edilmesini sağlamaktadır. Yöntemin çalışma usulü ise şu şekildedir: Satış ortaklığı alan site, kendisine verilen kodu banner ya da pop-up gibi çeşitler ile sitesine ekler. Sitesindeki kod üzerinden hedef siteye yönlendirilen kişiler söz konusu formu doldurdukça site sahibi gelir elde eder. Görüldüğü üzere bu yöntemde satın almak da, tıklama yapmak da yeterli değildir. Bu yöntemin temel kazanç unsuru formlardır.

02 Ağu 2020 - 00:30 - Ekonomi --- Okunma

Son bir ayda habergundem.com.tr sitesinde 158 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Gündem Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Gündem hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Gündem editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Gündem değil haberi geçen ajanstır.




Anket Covid-19 İktidarları Güçlendirdi mi?