Yaşlanma Karşıtı Gıdalar: 7 İnanılmaz Besin

Yaşlanma karşıtı gıdalar ve özellikleri

Herkes, sonsuz gençliğin anti-aging sırrını bulmaya çalışıyor gibi görünüyor ama beslenmenin bunun önemli bir parçası olduğunu unutuluyor! En iyi yaşlanma karşıtı gıdalar meyveler, brokoli, zencefil, greyfurt, soğan, balık, fasulye, yoğurt, bitter çikolata ve daha fazlasını içerir!


Yaşlanma Karşıtı Beslenme

Yaşlanma süreci yaşamın bir parçasıdır ve erken yaşlanmayı önlemek istiyorsanız, önce yaşlanmanın ardındaki risk faktörlerinden bazılarını anlamalısınız. İnsan, birçok farklı şekilde ve farklı oranlarda yaşlanır. Yaşlandıkça, cildimizin sağlığı, vücut şekli, yüz özellikleri, hareketlilik, esneklik, hormon dengesi, görme, cinsel dayanıklılık, kronik hastalıklara duyarlılık, sindirim etkinliği, dayanıklılık, kemik mineral yoğunluğu gibi gözle görülür değişiklikler görebiliriz. Bu belirli vücut değişikliklerinden herhangi biri kendi başına bir makaleyi hak ederken, geniş bir yaşlanma karşıtı beslenme geliştirirken, mümkün olduğu kadar yaşlanmanın birçok yönü dikkate alınmalıdır.

Piyasada vücudunuzu ve zihninizi canlandıracakları ve sizi yıllarca daha genç gösterecekleri konusunda umut veren onlarca diyet vardır. Gerçek şu ki, erken yaşlanmayı önlemenin en iyi yolu, hala genç ve sağlıklıyken, sağlıklı bir diyet uygulamaktır. Başka bir deyişle, önleyici bir yaklaşım tedaviden daha iyidir. Bazı yaşlanma belirtileri, uygun bir yaşlanma karşıtı beslenme ile tersine çevrilebilir. Erken yaşlarda sağlıklı beslenme alışkanlıklarını benimsemek ve vücudunuzun düzenli olarak çeşitli yaşlanma karşıtı besin maddeleri almasını sağlamak en iyisidir. Daha fazla uzatmadan, en iyi yaşlanma karşıtı gıdalar nelerdir, bazılarına daha yakından bakalım.

Yaşlanma Karşıtı Gıdalar: 7 İnanılmaz Besin

Kanıtlanmış yaşlanma karşıtı gıdalardan bazıları aşağıda listelenmiştir;


Meyveler

Vücudunuzu genç tutmak ve genç hissetmek istiyorsanız, beslenmenize eklemeniz gereken ilk şeylerden biri meyvelerdir. Yaban mersini “süper gıda” olarak tüm dikkatini çekmeye meyilli olsa da, tüm meyveler hücre sağlığını koruyabilen ve serbest radikallerin etkilerini önleyebilen yüksek konsantrasyonda mineral, vitamin ve antioksidanlara sahiptir. Vücudumuzdaki "bozulma" ana kaynaklarından biri serbest radikallerden gelir, ancak meyvelerdeki fito-besinler, tanenler ve diğer organik bileşikler vücudunuzu bu tehlikeli yan ürünlerden uzak tutabilir.


Soğan
 

Soğan, gastrointestinal sisteminizi korumanın ve midenizin normal şekilde çalışmasını sağlamanın mükemmel bir yoludur. Yaşlandıkça, uygun bir besin alımı yapmanız daha da önemlidir ve bakteri, iltihaplanma, ülserle doluysa, mide bunu yapamaz. Soğan, sindirim sağlığını optimize edebilen ve yaşlanmanın bu yönünü kontrol altında tutabilen bir dizi aktif bileşene sahiptir.


Balık

Kalp sağlığı, yaşlandıkça en kritik faktörlerden biri olur. Metabolizmamızı, enerji seviyelerimizi, hareketliliğimizi, dayanıklılığı ve günlük yaşamın diğer birçok yönünü etkiler. Somon ve ton balığı gibi bazı balıklar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir ve erken yaşlanmayı önlemek için vücudunuzun sağlıklı bir kolesterol dengesini sağlaması esastır. Balıklardan elde edilen sağlıklı yağlar, kalbinizi ve vücudunuzu daha ileri yaşlara kadar yağsız ve sağlıklı tutar.


Fasulye

Bu günlük ve haftalık diyetinize sıkıcı bir katkı gibi gelebilir, ancak fasülye (taze ve kuru), genel sağlık için çok önemli olan lif ve minerallerle doludur. Fasulye besin alımını artırabilir, şişkinliği, krampı ve kabızlığı önleyebilir. Ayrıca, lif negatif kolesterol seviyelerini düşürebilir ve demir, potasyum ve B vitamini metabolik verimliliği artırabilir, dolaşımını artırabilir ve kan basıncını düşürebilir!


Bitter Çikolata

Sıklıkla çikolata, erken yaşlanmaya neden olan suçlu bir zevk gibi gözükmektedir, ancak aslında, bitter çikolata, cildi çeşitli UV radyasyonuna karşı koruyan flavonoidlerle doludur. Cildimizin güneş ışığına maruz kalması yaşlanma sürecini hızlandırır ve cilt vücudumuzun en görünür kısmı olduğundan, genç görünmenin anahtarıdır. Bitter çikolatada bulunan flavonoidler, güneşte çok fazla zaman geçiriyorsanız UV radyasyonunun yol açtığı iltihabı ve hücre hasarını azaltabilir. Ancak, unutmayın her şey ölçülü tüketilmeli, özellikle şeker zengini çikolata!

Brokoli

Her türlü sebze yaşlanma karşıtı özelliklere sahiptir, ancak özellikle brokoli ve yeşil yapraklı sebzeler çok güçlüdür. Brokoli, antioksidanlar ve aynı zamanda çok sayıda vitamin ve mineral bakımından zengindir ve kanserle mücadele yetenekleri nedeniyle övgüyle söz edilmektedir.


Yoğurt

Bu oldukça yaygın gıda kalsiyum ve probiyotikler bakımından zengindir, yani osteoporoz ve kemik mineral yoğunluğu kaybına karşı koruduğu anlamına gelir. Aynı zamanda zararlı bakterileri yok ederek ve uygun besin alımı için sağlıklı bir bakteri dengesi sağlayarak bağırsak sağlığını da optimize eder. Yaşlanma karşıtı gıdalar hakkında konuştuğumuzda, yediğimiz yemeğin sağlığa faydalarını en üst düzeye çıkarmada en önemli faktörlerden biridir. Yoğurt bu sorunu mükemmel bir şekilde çözüyor!


Beslenme alışkanlıklarını yaşlanma karşıtı gıdalar ile yeniden düzenlerseniz hem daha sağlıklı yaşamanın hem de daha genç görünmenin önemli bir adımını atmış olurunuz. Burada unutmamanız gereken bir besinde aşırıya kaçmadan hepsini dengeli bir şekilde tüketmenizdir.

25 May 2020 - 14:37 - Sağlık --- Okunma

Son bir ayda habergundem.com.tr sitesinde 158 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Gündem Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Gündem hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Gündem editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Gündem değil haberi geçen ajanstır.




Anket Covid-19 İktidarları Güçlendirdi mi?